MADELEINES PERSONLIGA BLOGG

Alla inlägg under december 2008

Av Madeleine - 25 december 2008 15:33

Åkte då hem i tisdags som planerat. Satt och höll koll på luftfartsverkets hemsida för eventuell försening men allt var grönt. Sitter på flygbussen och är nästan framme på flygplatsen när busschauffören börjar prata i högtalen om att det är en försening på det flyget jag skulle flyga med. Suck! Det var ju typiskt. Så en halvtimme senare än planerad tid lyfte planet och jag var framme på arlanda runt 17:55. Kom in till centralen vid 18:30 så det var inte så mycket tid emellan där tills tåget gick 19:15. Kom fram till Norrköping 21:25 och pappa hämtade mig på tågstation. Det var så skönt att sätta sig ner i soffan hemma hos mamma och pappa :) hehe.


Igår var det ju julafton och den blev mycket trevlig! Den firades hemma hos mamma och pappa så det kom över en del folk. Käkade julmat, ostbricka, godis och glass =) Det var mycket gott men shit vad mätt man blev! Det var härligt att vara hemma igen och umgås med familjen och speciellt att träffa farmor, hon är go hon :)


Hoppas alla som läser detta också hade en jättebra julafton!


Imorn bär det iväg till gbg, och träffa Daniel. Jag längtar! ;)

Av Madeleine - 22 december 2008 20:54

där jag äntligen får åka hem till min familj :) Imorgon gäller det! Först jobbar jag 07-15, sedan tar jag flygbussen direkt efter jobbet. Kommer va på arlanda runt 17.15 och jag hoppas att ingen försening sker! Sedan tar jag arlanda express in till centralen, möter upp S.. en stund innan jag sätter mig på tåget 19.15 vidare till Norrköping. Nu har jag precis packat klart och ska strax sätta mig vid tv.n och bara slappa. Vi hörs! Ha en God Jul alla =)

Av Madeleine - 16 december 2008 12:32

att vi hade en teamtävling på julfesten i lör och det team jag är med i vann :) 3000:- går till vårt team för en aktivitet, det känns himla kul. Får se vad det blir vi hittar på, men kul kommer det bli oavsett =)

Av Madeleine - 15 december 2008 23:10

Jag tyckte tiden jag jobbade förra veckan var jobbig, 9-19 men den här veckan tar nog ändå priset, 14-22. Så fruktansvärt segt fram till 14 och sen när man varit på jobbet nån timme så känns som att man suttit där sen morgonen och då veta att man ska sitta till 22 känns inte speciellt kul. Jag kan tycka det är skönt med sovmorgon, men bara ibland. Jag börjar faktiskt hellre jobba tidigt på morgonen, runt 8 typ då man får gå hem skapligt. Hatar 14-22, hehe.


Men.. som tur är så är det ju bara den här veckan och jag är dessutom ledig på ons så jag ska inte gnälla alltför mycket ;) Dessutom får jag ju OB-tillägg. Nu i helgen är jag också ledig och det ska bli jätteskönt, eftersom jag jobbat de senaste 2 söndagarna. Ska nog bara slappa i helgen, gött! Nästa vecka blir det bara jobba mån och tis, sedan beger jag mig söderut. Hem till familjen för att fira jul :) Jag längtar!! Sedan den 26:e beger jag mig vidare till GBG där jag möter upp Daniel och vi ska shoppa lite osv. Ska bli nice! Men det blir inte övernattning där, utan vi ska sova hos hans mor eller far och käka middag och ha trevligt med dem, innan vi den 28:e beger oss med bilfärd tillbaks till Östersund.


Måste även skriva att jag var ute med jobbet i lördags, käkade julbord och partade lite. Mycket folk var det och maten var god, men trevligast var nog förfesten som tog plats hemma hos mig och Daniel, det kom över 6 tjejer från jobbet, det var hur trevligt som helst. Skönt att äntligen kommit igång och träffa lite folk =)

Av Madeleine - 8 december 2008 22:15

Det har återigen snöat idag och nu har vi runt 3 decimeter snö här i Östersund. Om det är kallt? Jag kan säga att jag sett -18 på temperaturen.


Hoppas mina föräldrar haft det bra på Teneriffa i 2 veckor, hehe.

Av Madeleine - 6 december 2008 14:35

Först såg jag på jagad och sen fastnade jag vid tv.n då Dreamgirls kom. Har inte sett den tidigare så jag tänkte att jag lika gärna kunde se den. Tyckte inte om den så mycket i början men den artade sig sedan och på slutet blev den riktigt bra. Lägger upp en trailer på den så den som inte vet vilken film jag precis skrivit om kan titta på vilken jag menar. Och kanske se den nångång.

Av Madeleine - 6 december 2008 14:34

rekommenderar jag att istället se på Dreamsquirrels =)

Av Madeleine - 5 december 2008 23:52

Det är skönt att ha lediga dagar inlagda i schemat ibland också, förutom helger. Idag har jag t ex varit ledig, och är det även imorgon. Men jobbar på söndag 9-18. Idag har jag träffat Elin och vi tog en fika först och sen gick vi runt på stan och shoppade lite. Imorgon blir det 30-års fest hos Karro =) Det kommer bli grymt kul! Speciellt att träffa en del människor igen. Kommer nog att vara lite sliten på jobbet på söndag, men det får gå. Hehe.


Ha en bra helg allihopa! 



Saknar min familj.. men inte långt kvar nu till jul.

Ovido - Quiz & Flashcards