MADELEINES PERSONLIGA BLOGG

Alla inlägg under mars 2011

Av Madeleine - 27 mars 2011 22:17

Ikväll kände jag för att vara lite kreativ, så jag gjorde om en egen tagen bild och sen gick jag igenom mina dikter där jag hittade en som kändes passande mig idag, satte ihop bilden och texten och resultatet ser ni här:


 

Av Madeleine - 22 mars 2011 08:01

..därför jag inte har bloggat på ett par dagar nu. Det har varit mycket med skolan, gjort en hemtenta och sen har jag varit på kvinnojouren plus en del annat. Ikväll ska jag dit igen =) Denna gång är det bara jag och en tjej till, så man kan säga att jag ska va med bredvid och lära mig. Jag tycker det känns jättekul och det är väldigt trevliga kvinnor/tjejer som jag har träffat där. Imorn ska jag fika med en av tjejerna :-) Annars pluggar jag på som vanligt, har t.o.m sökt en del extra kurser till hösten, men då på distans. Får se hur det kommer gå.


Jag letar sommarjobb och extrajobb fortfarande, går upp och ner det där. Var förra veckan på en intervju ang sommarjobb här i stan men fick det inte för att jag inte har körkort :/ Måste fan ta tag i det snaart! :P Idag ska jag iväg och snacka med en man angående extrajobb, och jag hoppas att det kommer gå bra ;) Fick förresten precis veta om jag ska få tillbaks pengar på skatten eller kvarskatt, men det blir + på kontot i juni, känns väldigt skönt! :D


Ha det så bra allihopa tills vi hörs igen. Kram /M.

Av Madeleine - 15 mars 2011 18:44

För det är fotbollskväll, på Oléarys :) Yeah! Man United- Marseille. Kom och heja du också, på United såklart :D


 

Bilden är tagen av mig utanför Old Trafford, Manchester

Av Madeleine - 11 mars 2011 13:56

Eftersom jag har hur mycket som helst att sälja osv så fortsätter jag med att lägga upp bilder på bloggen :-) Denna gång är det barnkläder b. la och några pixieböcker =) Som vanligt så skicka en kommentar om du fastnar för något så återkommer jag.


                                                                               

Av Madeleine - 7 mars 2011 12:48

Ju mer bloggar jag kommer över, desto mer slår det mig..att det är så sjukt många unga som mår dåligt. Många går inte ens i skolan, de sitter redan på ett behandlingshem osv. Jag tycker det är så ledsamt att det är så. Och jag vill så gärna veta hur det kommer sig, att bland annat depression och andra psykiska allvarliga sjukdomar bara växer? Det känns som att världen absolut är på väg åt fel håll, men framför allt vårt egna samhälle som vi lever i. Jag önskar att det fanns fler resurser till att hjälpa de som mår så dåligt, men vi kan alla hjälpa till genom att visa stöd och finnas där om någon nu väljer att sträcka ut sin hand och be om hjälp. Kom ihåg det!

Av Madeleine - 5 mars 2011 11:38

Som sagt, kommentera gärna om nåt känns intressant :-)


                                             

Av Madeleine - 1 mars 2011 19:15

Jag tycker inte att jag shoppar mycket men ändå har jag alldeles för mycket kläder, skor, smink, smycken, prylar osv hemma, och jag vet inte hur det går ihop :P hehe. Nu är jag trött på att ha så lite plats i garderoberna så jag har rensat ut en massa som jag nu vill få sålt, snabbt. Priserna blir därför billiga, och vissa klädesplagg/skor/smycken är nya och aldrig använda. Slänger upp några bilder till att börja med och känns något intressant så släng in en kommentar om det så återkommer jag snabbt med pris, storlek och om det är något nytt eller begagnat :D


                           


Ovido - Quiz & Flashcards