MADELEINES PERSONLIGA BLOGG

Alla inlägg under februari 2009

Av Madeleine - 26 februari 2009 17:23

Ni får en Före- och en Efter bild ;) hehe!

Den översta bilden är före och den nedersta bilden är efter..

Av Madeleine - 24 februari 2009 10:11

Gick till jobbet igår morse i hopp om att jag kunde börja jobba igen. Men redan på vägen dit mådde jag sämre och när jag väl satt på min plats kändes det som att hela rummet snurrade. Jag tänke- jag ska nog inte vara här. Efter några minuter ringde min läkare och ställde lite frågor, hon sa att jag kunde få en akuttid på vårdcentralen om jag ville. Jag sa- ja tack! Efter en stund ringde en sköterska upp mig och jag fick en tid kl 10:20. Jag berättade hur det låg till för min teamledare och en kille som är floor manager som sa att jag kunde vara hemma och vila om jag fortfarande inte mådde bra.


Jag lämnade jobbet efter en stund och promenerade till vårdcentralen. Satt i väntrummet en stund och sedan kom en manlig läkare och ropade upp mitt namn. Han ställde lite frågor och sedan undersökte han mig. Efter en stund var diagnosen fastställd och han sa- jag kommer ge dig ett sjukintyg för du kan nog inte jobba den här veckan. Okej, sa jag. Han sa att jag har en virusinfektion och extremt lågt blodtryck. Så den här veckan är jag alltså sjukskriven och måste vara hemma och vila enligt doktorn. Så jävla trist! Jag skulle ge vad som helst för att bli frisk nu.

Av Madeleine - 18 februari 2009 18:23

Av Madeleine - 17 februari 2009 13:02

Då var man där igen då.. Sjuk alltså. Knappt att jag kan sitta vid datorn, så jag försöker att inte göra det så mycket. Jag har nämligen blivit sjuk.. igen! Usch, jag hatar att vara sjuk ju. Nu har jag haft kraftig yrsel sedan sön morse plus att min hals svullnat upp lite under natten och jag nu har feber. Ska gå och vila nu tänkte jag..

Av Madeleine - 15 februari 2009 14:46

Det blev ingen fotopromenad igår då vädret blev sämre. Solen försvann och det började blåsa, så det blev tyvärr inga bilder.  På kvällen bakade Daniel dumlemuffins och sen spelade vi yatzy =) hehe. Idag blir det en lugn dag då jag inte alls mår bra. Känner mig nästan bakis fast jag inte druckit en droppe alkohol. Vaknade runt 09 imorse och hade världens huvudvärk när jag gått upp plus att det kändes som att jag skulle svimma.


Lade mig på soffan och sen fixade jag frukost och tittade lite på tv men det gick inte att hålla mig vid liv typ så jag gick och lade mig igen runt 10:30 och sov till 14:05. Känner mig tyvärr inte så mycket bättre :( Jag ska fortsätta ta det lugnt hela dagen så jag hoppas det går över för jag ska ju jobba imorgon. Kan inte vara borta mer från jobbet, jag har ju varit sjuk tidigare alldeles nyligen. Känns som att de inte kommer tro på en om man ringer igen och säger att man är sjuk. Jag hatar när det blir så, man blir sjuk i omgångar. Man tror man är frisk men så blir man sjuk igen, hopplöst.

Av Madeleine - 14 februari 2009 09:36

Har inte skrivit på ett tag nu, har inte orkat eller haft lust. Jobbat hela veckan 10-19 och det har känts som en sån där lång och jobbig vecka. Så skönt med helg! Det är kalasväder ute så idag blir det fotopromenad igen =) Lägger in bilder senare så få ni se, hehe. Annars är det ju Alla hjärtans dag idag.. Men det är inget jag firar direkt. Jag tycker man kan ha alla hjärtans dag varje dag om man har någon man älskar/ tycker om i sitt liv. Man ska visa det då och då, inte bara under en speciell dag på hela året! Well, hoppas alla har en bra helg i alla fall :) Nu ska jag fixa lite hemma och sedan göra mig klar för utgång i solen.


Kram/M.

Av Madeleine - 9 februari 2009 23:06

Det blir tyvärr inget med den lgh på Frösön. Mäklaren hörde av sig idag och det hade redan varit en visining tidigare och budet var uppe i 900.000 och de som lagt det budet ville ha besked idag så vi ska inte ens titta på den. Lite trist faktiskt då jag var ganska sugen på att i alla fall få se den. Men men, det kommer fler tåg. Tyvärr inte så ofta i den här stan bara..

Av Madeleine - 8 februari 2009 18:16

Nu har det snöat i flera dagar och så här ser det ut nu utanför oss..

Ovido - Quiz & Flashcards