MADELEINES PERSONLIGA BLOGG

Alla inlägg under april 2009

Av Madeleine - 27 april 2009 12:03


Den senaste tiden har jag funderat en del och kommit fram till att jag har det rätt bra ställt i livet, nuförtiden. Har ju inte alltid varit så men det vände jag för längesen. Det enda som saknas just nu är ett heltidsjobb där jag trivs, men det kommer det också ;) Annars känns det som att jag inte saknar något faktiskt. Vad mer kan man begära när man har funnit den stora kärleken, man har en helt underbar familj och helt underbara vänner och pengar så man klarar sig? Finns inget jag har att klaga på där inte. Jag stortrivs och ser alltid positivt på saker och ting. Är man nere kan det bara bli bättre :) Visst? 


Jag vet att det är svårt att få saker och ting att gå ihop ibland. Hitta eller behålla sitt jobb kanske, klara sig ekonomiskt, hitta bra vänner eller behålla dem man har, hitta någon som kommer finnas vid ens sida osv. Men det gäller bara att inte ge upp. För ger man upp så händer det absolut inget! Hur svårt man än har det så kan man i alla fall försöka tänka positivt. Det är visserligen enklare om man har någon som det smittar av sig ifrån, men jag hoppas de som känner sig nere läser min blogg och får lite hopp. Själv har jag en person att tacka för att jag själv började tänka positivt från början och det är min pappa. Han säger att allt löser sig, och det gör det faktiskt också. Ibland tar det bara mer tid, men man får då inte tappa tålamodet. 


Jag har gått igenom så mycket skit att listan är evighetslång känns det som, men det där är längesen. Jag har vänt allt det där, för det går faktiskt att vända från negativt till positivt. Från fel till rätt. Från nära döden till livet. Vi har alla val i livet som vi gör, medvetet eller omedvetet. Så glöm inte, tänk positivt! Du ska se att allt blir så mycket enklare och roligare ;)

Av Madeleine - 26 april 2009 13:32


Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så var det party igår kväll ute med jobbet. Daniel följde med och vi kom till Oléarys runt 20:30 och då var det inte så många där, men med tiden droppade folk in. Vi satt mest och hängde i baren och snackade skit, hehe. Det var kul att se hur folk är utanför jobbet ;) Måste säga att det var en riktigt trevlig kväll. Karro, Evy och en vän till dem som heter Malin dök upp så vi dansade lite med dem och hängde. Kvällen avslutades med Lars Vegas Trio och till sist McDonalds på hemvägen =) 


Nedan: 


Malin, Evy, Karro och jag. Fotograf: Daniel Rydén.

Av Madeleine - 25 april 2009 12:38


Sitter just nu på jobbet, slutar kl 18. Men efter det blir det middag hos Katarina och sen ikväll är det party på Oléarys med jobbet. Det ska bli himla kul och jag ser verkligen fram emot det :) Man får ta med någon så jag dar med mig Daniel i några timmar, hehe. He has no choice, mouhahaha!!

Det är väldigt segt på jobbet idag, det ringer typ en person i halvtimmen känns det som. Vi är 5 stycken som jobbar. Tiden går så sakta, I hate it!

Vill hem nu, byta om osv. Men men, tiden står ju inte helt still som tur är ;)

Av Madeleine - 24 april 2009 17:59


Som alla vet är det finanskris på gång just nu och många har känt av den på ett eller annat sätt. Någonting som har hänt är att många arbetsplatser har lagts ner eller varslat folk. Man kan aldrig känna sig riktigt säker. På mitt jobb har det gått jättebra och i nov-08 anställdes 130 nya personer. Efter några månader började det krisa och ett flertal fick gå ner till timanställning från heltid. Men det slutade inte där tyvärr. Fick ett samtal i tis morse från min chef som hade nyheter.


Det företag som har olika uppdrag hos sig, exempelvis Glocalnet som jag arbetar åt kommer att läggas ner. Totalt ska 246 personer av 400 varslas och alla dem ska vara borta till v.35 i aug. Tyvärr börjar dem med försäljningsavdelningen (som jag jobbar på) att trappa ner på folk redan v.19 så vem vet hur länge jag kommer ha ett jobb nu överhuvudtaget? På ett sätt är jag ju redan på väg därifrån, jag söker ju nytt. Men ändå känns det konstigt eftersom jag hade tänkt ha kvar detta jobb tills jag får ett nytt. Nu kanske jag ändå blir helt arbetslös igen. Inte så kul! Jag hoppas innerligt att jag snart får ett nytt jobb och gärna heltid och där man trivs. Sen gör det ju inget om man får stanna kvar där ett tag, hehe. 

Av Madeleine - 23 april 2009 18:49


gillar man inte en viss låt men det kan ändå finnas med en fin textrad i den.


Ett exempel, jag gillar inte Suzzie Tapper- Visst finns mirakel


..men ändå tycker jag att denna textrad Visst finns mirakel, och för mig är det faktiskt du är fin. Någon som håller med?


/M.

Av Madeleine - 22 april 2009 23:34

Först jobbade jag några timmar, sen mötte jag Daniel, Marcus och Karro nere på stan. Vi tog först en fika på Wedemarks och sen blev det bio. Vi såg Fast and Furious 4 och jag tyckte den var bra. En trailer kommer nedan. Efter bion åkte vi hem till oss och på kvällen var det fotboll, Man United- Portsmouth som slutade 2-0 :) Wee!! Go United, hehe. Matchen tog slut för ett tag sen, själv sitter jag och bloggar och Daniel har somnat på soffan ;)




Av Madeleine - 19 april 2009 21:31



-Är mackorna dagens? Eller är dem gårdagens?

-..tyst en stund. Vilken vill du ha?

-Men är de från idag? Dagens eller gårdagens?

-..ett jättesnabbt svar, de är dagens!

-Okej, jag tar rabarberpaj med vaniljsås :)

Ovido - Quiz & Flashcards