MADELEINES PERSONLIGA BLOGG

Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Livet

Av Madeleine - 27 april 2009 12:03


Den senaste tiden har jag funderat en del och kommit fram till att jag har det rätt bra ställt i livet, nuförtiden. Har ju inte alltid varit så men det vände jag för längesen. Det enda som saknas just nu är ett heltidsjobb där jag trivs, men det kommer det också ;) Annars känns det som att jag inte saknar något faktiskt. Vad mer kan man begära när man har funnit den stora kärleken, man har en helt underbar familj och helt underbara vänner och pengar så man klarar sig? Finns inget jag har att klaga på där inte. Jag stortrivs och ser alltid positivt på saker och ting. Är man nere kan det bara bli bättre :) Visst? 


Jag vet att det är svårt att få saker och ting att gå ihop ibland. Hitta eller behålla sitt jobb kanske, klara sig ekonomiskt, hitta bra vänner eller behålla dem man har, hitta någon som kommer finnas vid ens sida osv. Men det gäller bara att inte ge upp. För ger man upp så händer det absolut inget! Hur svårt man än har det så kan man i alla fall försöka tänka positivt. Det är visserligen enklare om man har någon som det smittar av sig ifrån, men jag hoppas de som känner sig nere läser min blogg och får lite hopp. Själv har jag en person att tacka för att jag själv började tänka positivt från början och det är min pappa. Han säger att allt löser sig, och det gör det faktiskt också. Ibland tar det bara mer tid, men man får då inte tappa tålamodet. 


Jag har gått igenom så mycket skit att listan är evighetslång känns det som, men det där är längesen. Jag har vänt allt det där, för det går faktiskt att vända från negativt till positivt. Från fel till rätt. Från nära döden till livet. Vi har alla val i livet som vi gör, medvetet eller omedvetet. Så glöm inte, tänk positivt! Du ska se att allt blir så mycket enklare och roligare ;)

 
 
Ingen bild

P

27 april 2009 21:16

Helt rätt min flicka, jag kan inte annat än att hålla med dig. Och det känns bra att jag gett dig en positiv inställning till livet/P

 
/M

/M

28 april 2009 10:21

Hehe, bra att du håller med ;) Och tack för kommentaren! /M.

http://madeleines-vardagsblogg

 
Hanna

Hanna

28 april 2009 18:33

Tusen tack för din kommentar vännen!

Precis, man får inte glömma att tänka positivt. Allt går, bara man vill! Det vet vi båda två.

kramar

http://havskristall.blogg.se

 
/M

/M

28 april 2009 21:37

Varsågod Hanna :) Och yes.. det vet vi båda två, hehe.

Kram tillbaka! /M.

http://madeleines-vardagsblogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 19 juni 2011 21:37

Nu var det åter igen ett tag sedan jag bloggade men denna gång har jag inte haft nån större lust, eller ork. Trots att det har hänt massor med saker, både roliga och tråkiga. Jag tänkte nämna några saker som har hänt..   Skolan är slut och jag ha...

Av Madeleine - 20 maj 2011 22:23

Nu har jag verkligen kommit igång med träningen, efter en lång förkylning och lite lathet of course :P hehe. Men nu känns det superbra och jag är taggad till tusen! Jag har ett mål med träningen och tänker nå det, men inte sluta träna efter det sen ä...

Av Madeleine - 15 maj 2011 15:53


Oftast känner man ju att det är inneväder när det regnar och är söndag, men idag blev det inte så. Jag och Daniel bestämde oss för att ta en promenad och vi trotsade vädret :) Se vår runda nedan:     ...

Av Madeleine - 10 maj 2011 20:01

                      Fotograf: Madeleine Barklund.   Låna bild? Säg isf till. ...

Ovido - Quiz & Flashcards