MADELEINES PERSONLIGA BLOGG

Alla inlägg under februari 2009

Av Madeleine - 8 februari 2009 12:34

Idag var jag och Daniel på lgh visning, bara en bit bort därifrån vi bor. Det är en 2:a på 50kvm med ett extra rum en våning ner. Väldigt mysig lgh och fräsch! Nyrenoverad är den. Men många har redan varit och tittat en gång och idag var det också ganska många som tittade. Den ligger ute för 760.000:- men när vi var där var den uppe i 875.000:- och efter det vet jag inte om någon höjt det budet. Vi ger oss nog inte ens in i leken, fast jag gärna skulle vilja. Men jag vill ju gärna ha en större lgh så vi får vänta. Vi ska titta på en 3:a någon dag, som ligger på Frösön. Får väl se hur den ser ut. Den är 80kvm och ligger ute för 825.000:- Återkommer om den =)


Webbsida för lgh vi var på idag:

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/349933

Av Madeleine - 5 februari 2009 16:13

Antingen är dem bra eller så är dem skräp.. hehe


Grannar, antingen har man bra grannar som ställer upp och pratar med en i trapphuset osv. Eller så har man grannar som snackar skit, inte ens hälsar eller slänger in lappar i brevlådan med något hot på. Vi har både och i vår trappuppgång.  Men denna historia jag tänkte berätta handlar om en bra granne.. och om hur jag o Daniel är som grannar. 


Igår kväll när Daniel kom hem efter jobbet runt 18-tiden skulle han gå och handla lite i Ica, på väg ut ska jag låsa efter honom men sticker ut huvudet utanför dörren och ser då att ena grannens nycklar hänger i dörren. Jag ber Daniel ringa på så grannen kan få dem tillbaks. Men ingen öppnar så Daniel tar dem och lämnar dem hemma hos oss så länge. 


När vi ätit middag och sett lite på tv så kommer Daniel på att dörren till porten där nere låser klockan 21 så då kommer ju inte grannen in. Jag kommer ihåg grannens namn så jag tittar på hitta.se efter ett telefonnummer. Jag trodde inte han hade mobil då han är runt 70-80 år, haha. Men Daniel sa att det har han säkert, för det har nästan alla idag :) Mycket riktigt så fick Daniel rätt, för på hitta.se stod både mobilnr och hemnr. Daniel ringde men inget svar på mobilen så han provade hemnr ändå och grannen svarade, haha! 


Daniel berättade om nycklarna och att han hade ringt på tidigare under kvällen och efter en stund gick han in till grannen och lämnade över dem. Grannen blev otroligt tacksam och det känns skönt att kunna hjälpa en granne :) Vi har några fler äldre grannar i trappen och vi är ganska populära jag och Daniel, hehe! Kul att man är populär nånstans *ler*


För att avsluta historien så satt jag och tittade på tv för en stund sedan när det plötsligt ringde på dörren. Öpnnade och där stod grannen med en påse i handen som han räckte över. Han hade köpt semlor till mig och Daniel =) hehe. Vilken go granne! Han visade verkligen sin tacksamhet. Ibland är det verkligen skönt med grannar! =)

Av Madeleine - 1 februari 2009 13:49

och då infinner sig såklart fotopromenad i mina tankar :) Så jag drog upp Daniel ur sängen och sen drog vi ut på en fotorunda! Men det var ganska kallt, -20 typ! Bildbevis nedan =)



Ovido - Quiz & Flashcards