MADELEINES PERSONLIGA BLOGG

Direktlänk till inlägg 4 mars 2008

Äventyr

Av Madeleine - 4 mars 2008 12:59

I torsdags kände jag mig äntligen lite bättre så jag bestämde mig under dagen för att följa med till Vemdalen några dagar. Eftersom jag knappt stått på ett par skidor sedan jag var barnsben så var det dags att prova. Under fredagen blev det av, jag och några till hyrde skidutrustning hos nån konstig gubbe i en bod "kändes det som". Han hade alla möjliga prylar där inne och det var helt fullt. Sedan bar det av till Vemdalsskalet men jag kände att det inte var min grej att åka skidor så för mig blev det att gå runt och fota istället, men det gjorde mig ingenting. Vädret var jättehärligt, solen lyste och luften kändes klar! De andra åkte skidor resten av dagen.


Under lördagen var det skiddags igen och även om jag inte skulle åka skidor så följde jag med, för då åkte vi till ett nytt ställe som ingen hade varit på. Det heter Björnrike och låg ungefär 1 mil från stugan vi hade hyrt. Fast vädret var inte alls bra så jag kunde inte fota heller, det snöade och var väldigt gråmulet och trist. Så jag satt i värmestugan och hade lite småtråkigt men efter en stund kommer Karro in, då hade hon gett upp för dagen så hon och jag åkte tillbaks till stugan medans alla andra fortsatte att åka skidor hela dagen. Jag och Karro såg på film och käkade godis *ler*. Jag mådde inte så bra under lördagen heller "och hade inte tänkt följa med alls först" men ändrade mig sedan och tänkte att jag kunde följa med ett tag och det löste sig ju i och med att Karro beslutade sig för att det var slutåkt.


Så efter filmen blev det att sova en stund för mig tills de andra kom tillbaks till stugan och det blev dags för käk samt tv-kväll. Vi kollade på sista deltävlingen av melodifestivalen, sedan ville de andra spela spel men jag mådde sämre så jag gick och la mig. Sedan blev det söndag och det var dags för hemresa, vi lämnade stugan vid 11-tiden och var hemma igen vid 12:30. Det är 12 mil från Östersund till Vemdalen så det tog inte så jättelång tid.

Resten av söndagen var väldigt lugn, både jag och Daniel var trötta så vi bara slappade. Det blev till och med pizza, haha!


Bilderna:

1)Karta över backarna i Vemdalsskalet

2)Ett par skidor i förgrunden och kö till liften i bakgrunden

3)Vemdalsskalet. Värmestuga, restaurang m.m

4)Man kunde få en rundtur med häst och släde också

5)Jag, vinterutrustad :) hehe 

 
 
Diana

Diana

4 mars 2008 20:23

Åhh ser ut som en mys resa längtar också efter snö!
Massa kramar

http://www.metrobloggen.se/dianad

 
/M.

/M.

4 mars 2008 21:26

Japp, det var väldigt mysigt :)

http://Madeleines-Vardagsblogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 19 juni 2011 21:37

Nu var det åter igen ett tag sedan jag bloggade men denna gång har jag inte haft nån större lust, eller ork. Trots att det har hänt massor med saker, både roliga och tråkiga. Jag tänkte nämna några saker som har hänt..   Skolan är slut och jag ha...

Av Madeleine - 20 maj 2011 22:23

Nu har jag verkligen kommit igång med träningen, efter en lång förkylning och lite lathet of course :P hehe. Men nu känns det superbra och jag är taggad till tusen! Jag har ett mål med träningen och tänker nå det, men inte sluta träna efter det sen ä...

Av Madeleine - 15 maj 2011 15:53


Oftast känner man ju att det är inneväder när det regnar och är söndag, men idag blev det inte så. Jag och Daniel bestämde oss för att ta en promenad och vi trotsade vädret :) Se vår runda nedan:     ...

Av Madeleine - 10 maj 2011 20:01

                      Fotograf: Madeleine Barklund.   Låna bild? Säg isf till. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards