MADELEINES PERSONLIGA BLOGG

Alla inlägg den 27 januari 2008

Av Madeleine - 27 januari 2008 12:55

And now that I found you

I'll never walk away

And now that I found you
I'm always here to stay
And believe me..
believe me when I say,
that you are my Angel
in every certain way.

Av Madeleine - 27 januari 2008 12:20

En tioårig tjej ser sig själv i spegeln..
och tänker:
Måste få lite plattare mage.

När hon är elva år och ser sig själv i spegeln..
tänker hon:
Kanske måste få lite mer muskler och ta bort lite fett.

När hon är tolv år och ser sig själv i spegeln..
tänker hon:
Nu har jag gått upp i vikt igen, dags och börja banta.

När hon är tretton år och ser sig själv i spegeln..
tänker hon:
Gud vad jag är tjockare än alla andra.

När hon är fjorton år och ser sig själv i spegeln..
tänker hon:
Jag är så fet och ful fortfarande, fast jag bantar.
Bäst att fortsätta banta och gå ner i vikt.

När hon är femton år hinner hon aldrig se sig själv i spegeln..
Hennes kropp var för tunn för att överleva.

Av Madeleine - 27 januari 2008 12:07

När jag blundar är det dig jag ser.

Men när jag åter igen öppnar mina ögon..

finns du inte mer.




Du försvann och kom aldrig mer igen....

Ovido - Quiz & Flashcards