MADELEINES PERSONLIGA BLOGG

Alla inlägg under januari 2008

Av Madeleine - 18 januari 2008 15:16

Shit va bra det känns med skolan, eller media i alla fall. De andra lektionerna jag har känns som att de bara tar upp min tid, ska försöka bli av med dem och jobba istället. Men nu är det helg och det känns skönt, speciellt att få sova ut lite på morgonen, hehe. Inte för att jag har några problem med att gå upp på morgonen men det känns ändå väldigt tidigt och 1-2 timmar extra skadar inte eller tom mer kanske =) Jag kliver upp 05:30 varje morgon mån-fre, inte så kul. I helgen händer det en del roliga saker :) Som ikväll ska jag och min älskling på basketmatch och se när Jämtland möter Plannja hemma i sporthallen här i Östersund. Det ska bli så kul!! hehe. Imorgon lördag är vi bortbjudna till en jobbarkompis till Daniel, det blir typ utflyttarinflyttningsfest/ födelsedagsfest i 1 typ. Ska också bli kul! På söndag blir det nog att röja upp lite här hemma, en del saker som ska säljas osv, kanske spela lite biljard eller nåt. Hoppas ni också får en bra helg!


/M.

Av Madeleine - 13 januari 2008 19:51

Lägger upp lite vinterbilder jag tagit. Såhär ser det ut från vårt fönster eller om man står på balkongen. Rätt nice tycker jag, vad tycker ni? =)

Av Madeleine - 13 januari 2008 19:46

Oj oj oj, vad jag och min älskling har arbetat hårt idag. På en söndag ;) hehe. Vi har tvättat, fixat lite hemma och rensat ur i de 2 källarförråd som vi har. En del ska säljas och en del slängdes och vissa saker sparas om igen :) Men nu har vi i alla fall en hel del space där nere, förut var det precis fullt. Nu är jag helt slut men har fortfarande massor kvar att göra. Gissa vem som kommer sova som ett barn inatt? *ler* Min älskling åkte nyss iväg på fotbollsträning.
 

Av Madeleine - 12 januari 2008 18:19

Idag har det varit en soft dag, skönt att vara ledig. Har fixat en del saker hemma under dagen och om en stund beger jag och min älskling oss ner till stan för att gå på bio :) Det ska bli nice! Vi ska se Bee Movie, hehe. Får väl se om den är något bra eller inte. Efter det blir det nog till att vi går ut nånstans och tar en öl/drink =) Hoppas ni haft en bra dag också!


/M.

-----------------------------------------------------------------------------------------------


Uppdatering:


Bee Movie var bra tyckte jag, väldigt charmig..hehe. Efteråt gick vi till Dalwinnes en stund, sen blev det taxi hem och hemma blev det buzz =) Tre rundor körde vi och gissa vem som vann alla dem *hm*.. Jo, jag så klart :) haha!! Min älskling har nu lagt sig på sängen, undrar om det är för att ladda om tills nästa omgång? *ler* Kanske redan imorn, får väl se. Jag vet att han vill ha revanch i alla fall! Nu ska jag sova, natti.


Just ja, vi kom med på vimmelbild ;)

-----------------------------------------------------------------------------------------------



Av Madeleine - 11 januari 2008 18:01

Av Madeleine - 8 januari 2008 15:17

Igår börjde jag skolan, Birka Folkhögskola- media! Känns kanon :) Igår fick vi lite information, schema och rundvandring på skolan bland annat. Träffade en massa trevliga människor där och valde till 6 egna ämnen förutom mediabiten och då blev det motion, skapande dans, yoga, slöjd, keramik och litteratur =) Känns jättekul att få göra så mycket roliga saker på skoltid liksom, hehe. Schemat är rätt soft också, slutar tidigt måndag, tisdag och fre. Onsdag och Torsdag är heldag. Det här blir nog askul tror jag!! Wee!!!! Haha =)

Av Madeleine - 4 januari 2008 22:38

Såhär roligt hade vi på nyårsafton :) hehe

--------------------------------------------------------------------------------------------------


Av Madeleine - 1 januari 2008 13:10

Julafton blev lyckad, rätt lugn och skön. Samlades med släkten hemma hos farmor. Dagarna som följde blev också lugna och sköna, var på landet och softade bland annat. I torsdags " 27:e dec" tog jag tåget tillbaks till Vänersborg, eller jag borde kanske skriva tågen då jag fick byta typ 4 gånger för att det var diverse förseningar osv. Ja, det är ju SJ i ett nötskal, hehe. Men till slut kom jag i alla fall fram och där mötte min älskling upp mig. Vi åkte till Överby centrum och strosade runt där, shoppade lite och tog en fika. Efter det begav vi oss till hans far och där käkade vi middag. Klockan 15:00 skulle vi ämnat Vänersborg för Östersund med vi kom iväg vid 18:00 istället då vi stannade och sa hej då till hans mor och mormor också. Sedan satt vi i 10 timmar i bilen innan vi äntligen anlände Östersund kl 04:11 på morgonen.


Trötta som bara den klev vi upp vid 08:45 för att hämta en vän till mig på flygplatsen som kom upp för att fira nyår med oss och hälsa på i några dagar. Så fredagen "den 28:e dec" blev rätt lugn kan jag säga. Det blev film och god middag och mycket prat och skratt :) hehe. Men så blir det ju när man ses så sällan. Annars har jag jobbat lördag, söndag och måndag "alltså självaste nyårsafton" men det gick bra. Var inte så jättemånga timmar jag jobbade så det var lugnt. Sen då Nyårsafton igår, vad hände då? Jo, efter att jag jobbat klart då så var det ju hem och göra sig iordning som gällde och klockan 17:40 bev jag och min vän uppplockade av en taxi som tog oss ut till Lugnvik och där entrade vi Markus och Karros "nya" lägenhet. De har ju renoverat och hållt på, blev typ klara med det mesta igår. Hemma hos dem blev det mycket god middag, lite drinkar och sällskapsspel. Vi var 9 stycken personer och det var mycket trevligt! Hemfärd blev det runt 03:00. Idag är det åter igen en lugn dag men det känns rätt skönt faktiskt, hehe. (Men jag är inte bakis, det lovar jag).


Så, God Fortsättning på Er alla!! =)

-----------------------------------------------------------------------------------------------


1/1- 1998: Min farfar går bort.. Så, rest in peace på din 10-års dag Farfar!  


/M.

Ovido - Quiz & Flashcards