MADELEINES PERSONLIGA BLOGG

Alla inlägg den 1 februari 2008

Av Madeleine - 1 februari 2008 22:02

Jag har ju i ett tidigare blogg inlägg skrivit om att jag fick ont i foten. Så jag ringde givetvis vårdcentralen när det inte gick över. Detta var i onsdags, idag är det fredag. Kvinnan jag pratade med lät inte särskilt glad och morgonpigg, utan snarare tvärtom vilket känns sådär kul när man behöver hjälp med något. Jag frågade henne om det fanns en tid samma dag och fick då till svar: näe, inte för det där inte. Eh, nähe.. Tack så mycket för hjälpen då! Då känner man sig ju väldigt uppskattad som patient vill jag lova *not*. Det slutade med att min läkare ringer upp mig på torsdagsmorgon och ställer en del frågor. Till sist frågar hon om jag kan komma 14.40 på fredagen "alltså idag" och jag säger javisst, inga problem. När jag väl kommer dit så får jag sitta i väntrummet till klockan 14.55 ungefär och när hon kommer och ropar upp mig så är det första hon säger:


- Var det jag som sa 14.40 idag?

- Ja, det var det, svarade jag.

- Jaha, va skumt då jag går hem klockan 15.00 men okej då.

- Men det var du som sa den här tiden, svarade jag då.


Sedan blev det tyst och jag fick följa med in i ett rum. Där ställde hon en del frågor på följd och undersökte foten lite grann. Hon sa att det förmodligen har med lederna/reumatism att göra.. hm. Inte bra alls. Men det är inte slut ännu för på måndag ska jag ner igen och ta blodprov. Det gick ej att göra idag då de ej skickas iväg mer idag och blir dåliga om de får stå över helgen. Så det återstår att se vad resultatet blir av hela denna story. Kan för övrigt säga att det kändes som att jag blev rånad på vårdcentralen, 140:-!!! På sjukhuset tar de 100:-, eh.. borde det inte vara tvärtom?? Jaja.. det ligger säkert nån logisk förklaring i det där, samma uttryck som läkaren sa till mig. Det ligger någon logisk förklaring i allt!


För att snabbt gå vidare till något annat så måste jag bara nämna att vi i skolan nu håller på med att göra kortfilm och det är faktiskt kul men det ligger mycket jobb bakom kan jag säga. Men det är kul, sa jag det? :) Hehe. Nu ska jag duscha. Ha en trevlig helg allesammans! =)


/M.

Ovido - Quiz & Flashcards