MADELEINES PERSONLIGA BLOGG

Alla inlägg under september 2009

Av Madeleine - 29 september 2009 22:03


Har gått länge och velat bli medlem i kvinnojouren här i Östersund men det har aldrig blivit av, men nu tänker jag jättemycket på det. Läste precis på deras hemsida att det troligtvis blir utbildning (för att bli jourkvinna) i vinter eller till våren.. och jag vill så gärna gå den utbildningen. Måste bara fixa detta nu, hehe. Ska bara betala in 200:- i medlemsavgift först och sen skicka dem ett mejl så får jag se sen :) *Hoppas*!



Av Madeleine - 28 september 2009 21:02


på jobbet idag! Eller det är ju utbildning iofs ett tag men det var ändå första dagen :) Var där till 08:30 och först satt vi samlade i en stor sal och fick allmän information. Efter det var det säkerhetsutbildning resten av dagen. Vi avslutade med ett test och jag kom därifrån vid 17. Typ 40 stycken var vi =) Det var kul att komma ut och träffa lite nya människor. Mindre kul var pärmen vi fick, tjock som bara den. Ska strax läsa igenom lite, det är ju upp till mig att göra något bra av detta, hehe. Imorn är det start kl 10:00, skönt med lite sovmorgon.

..

Av Madeleine - 27 september 2009 13:00

Av Madeleine - 26 september 2009 22:34


Ja, frågan är då om jag kan rekommendera att ha loppis hemma. Kanske får nog svaret bli. Om man gör det ordentligt, alltså vara ute i god tid framför allt. Vi satte upp lappar i närområdet i onsdags kväll och hade loppis hemma igår e.m Inte så lyckat, tyvärr. Det kom två privatpersoner, varav den ena av dem köpte lite grejer. Annars tog vi hit några proffs på området och de tre första gubbarna som kom köpte en del grejer, men de andra som kom sa att vi kunde höra av oss sen när det var slut för att se hur mycket som var kvar. Nästan allt blev ju kvar så vi ringde upp de andra gubbarna men då var dem inte längre intresserade. Så nu har vi hur mycket grejer som helst uppe i lgh, ser ut som ett enda stort kaos! Vi ska försöka sälja av en del på blocket/tradera så jag hoppas det går lite bättre. Återstår dock att se!

Av Madeleine - 24 september 2009 19:13


Efter alla mina flyttar jag genomfört borde jag inte ha så mycket grejer men jag har det. Kanske beror det på att jag är tjej, som jag samlar på mig både det ena och det andra. Hehe! Imorgon ska jag och Daniel ha loppis hemma =) Så idag var vi nere i källaren och hittade hur mycket som helst, men mest mina saker..haha. Jag fattar inte att jag har så mycket saker! Hoppas det går bra imorn och att vi får en massa saker sålda, bara att vänta och se :) Återkommer!



Av Madeleine - 22 september 2009 21:47


Efter 4 mån har jag nu fått nytt jobb :) Känns så skönt! Nu kan jag andas ut ett tag.. slippa leta och söka varenda dag! Börjar nu på måndag. Weee!!


GladGladGladGladGladGladGladGladGladGlad



Kram /M.

Av Madeleine - 21 september 2009 16:04


Ibland räcker det med små saker för att livet ska kännas värt att leva!


You can take little stones to make a big mountain.
You can take small steps to cover miles.
You can make little acts of loving-kindness but
still give the world it´s biggest smiles..

You can dream a little dream but it can lead to greatness.
You can have few memories but they can last for years.
You can have little victories but they can lead to success.
It´s the little things in life.. that brings the greatest happiness.


© Madeleine Barklund.

Ovido - Quiz & Flashcards