MADELEINES PERSONLIGA BLOGG

Alla inlägg den 4 september 2009

Av Madeleine - 4 september 2009 21:29


Helt otroligt vad berörd man kan bli av en film, en låttext, en dikt, en bok osv. Jag och Daniel såg precis en film, Into the wild som vi båda tyckte var hur bra som helst. Har ni inte sett den säger jag bara, se den! Känslan man får är obeskrivlig tycker jag. Men för mig var det även mycket personliga känslor som reflekterades av den, många minnen som dök upp. Speciellt vid ett tillfälle då det var som hämtat direkt ur mitt liv för 12 år sedan. Tårarna slutade inte rinna..


Lite info om filmen:

After graduating from Emory University, top student and athlete Christopher McCandless abandons his possessions, gives his entire $24,000 savings account to charity and hitchhikes to Alaska to live in the wilderness. Along the way, Christopher encounters a series of characters that shape his life. (http://www.imdb.com/title/tt0758758/)


Ett ljudklipp samt texten med låten Society med Eddie Vedder:


Ovido - Quiz & Flashcards