MADELEINES PERSONLIGA BLOGG

Alla inlägg under december 2007

Av Madeleine - 7 december 2007 16:05

Känns så konstigt att vara helt ensam hemma för mer än en dag när man är van vid att ha en till person hemma, är ju så när man är sambo liksom. Idag är min sambo nämligen i Helsingfors i Finland och ser på Bryan Adams konsert live :) Bryan är hans idol så han har det nog jättebra där borta nu. Själv känns det lite ensamt men samtidigt lite skönt med ego tid också, hehe. Håller på att plugga inför en tenta imorgon och ikväll tänkte jag se på idol- finalen. Får jag passa på med när älsklingen är borta, haha!


Näe, nu back to pluggandet. Hörs! /M.

Av Madeleine - 7 december 2007 15:32

---------------------------------------------------------------------------------------------------



Av Madeleine - 7 december 2007 13:58

Ringde precis the boss på jobbet och frågade om han vet hur det blir i jul,

om jag får åka hem eller inte och han sa att det går bra, han får fixa det.

Så, wee :) det blir att åka hem över jul, va härligt!! Nu ska jag bara boka..

Det blir nämligen bil först med min älskling och hans bror till Vänersborg och

sedan tar jag tåget därifrån till Norrköping. Tillbaks blir det likadant fast tvärtom då, hehe. Känns skönast att göra så faktiskt..


-------------------------------------------------------------------------------------------------- 


Nu är allt klart, har precis bokat tågbiljetter!


Av Madeleine - 6 december 2007 23:29

Idag har det varit full rulle sedan jag klev upp ur sängen

och tiden bara försvann, hehe. Har fixat en del saker hemma,

lagat mat, tvättat m.m Inte pluggat iofs, och det var ju

det som verkligen behövdes. (Fy skäms på mig). 

Men kvällen var soft, då var jag och min älskling bjudna

till Karro för en födelsedagsfika, hon fyller nämligen år imorgon :)

Så vi satt där en stund med henne och hennes boy Mac

och snackade lite skit innan vi sedan for hem med bussen igen.

Sen blev det sängen med laptopen för min del,

där jag sitter just nu och bloggar..hehe. Så snart blir det soova, I´m tired!


Natti natti everybody, sweet dreams. /M. 

Av Madeleine - 6 december 2007 12:10

Men det blev inte så. Du skulle fyllt 78 år idag! Istället försvann du ifrån oss för snart 10 år sedan.. Kan inte fatta vad tiden går fort fram. Det var inte rättvist heller att ta dig så tidigt.. Du blev ju bara 68 år! Då har man precis gått i pension typ. Men jag hoppas du har det bra där uppe i himlen, farfar.


Saknar dig fortfarande.. /M.

Av Madeleine - 5 december 2007 20:40

Wee!!


Äntligen får jag syssla med det jag älskar! Var idag iväg på en folkhögskola där jag blev visad runt, fick träffa trevliga lärare och elever och hade det allmänt trevligt. Ju längre jag var där desto mer triggad blev jag av det hela och känslan som dök upp var ' ah, det här känns ju skitbra och jag vill verkligen börja här '. Sedan kom det glada beskedet:


-Du är hjärtligt välkommen att börja här om du vill, jag hade redan bestämt från början för att du skulle bli antagen på denna kurs.


Nu undrar ni säkert vad det är för kurs, hehe. Den heter kreativ media och man sysslar med film, foto, webbdesign och journalistik =) Jag tror det blir kanonkul och alla som känner mig och vet att jag brinner för detta håller nog med mig *skratt*! 

Av Madeleine - 5 december 2007 11:15

Om min älskling :) Finner ju fortfarande knappt ord

men måste bara få skriva av mig lite, hur underbar han verkligen är.

Det blir Alltid en puss i dörren när någon av oss ska gå

och jag får Alltid flera pussar på morgonen när han går till jobbet =)

Han tar sig tid till att kramas och pussas då och då

och han visar hela tiden hur mycket han bryr sig om mig. 

Orden är det inget fel på heller, som igår morse:


"Åh, du e så söt älskling.. Jag älskar dig jättemycket"


Wee!!! :)) Vem blir inte glad av att höra sånt liksom? hehe.


Ja, så vad säger man då? Jag är kär o galen!


Puss på dig min älskade Daniel.

Av Madeleine - 4 december 2007 22:00

Efter att ha sovit naada på 2 dygn och jobbat 9h o 45min idag är jag helt slut..


Dusch strax och sen sova tror jag. Kanske mysa lite med älsklingen först, hehe.


Ha en bra kväll allihopa som läser min blogg ;)


/M.  

Ovido - Quiz & Flashcards